Selasa, 15 Februari 2011

Perarakan Maulidur Rasul 1432H/2011M

Penduduk Taman Ixora telah menyertai perarakan Maulidur Rasul 1432H/2011M yang dianjurkan oleh Majlis Perbandaran Sepang pada 15 Februari 2011 (Selasa), jam 8.30 pagi bertempat di Stadium Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Selangor.

Seramai sepuluh(10) kontinjen perarakan yang terdiri daripada taman-taman perumahan sekitar Zon Bandar Baru Salak Tinggi telah menyertai perarakan berkenaan. Kontinjen Taman Ixora disertai oleh seramai kira-kira 100 orang penduduk yang terdiri daripada orang dewasa dan kanak-kanak di perumahan Taman Ixora.

Beberapa pertandingan turut diadakan semasa perarakan berkenaan. Berikut adalah keputusan pertandingan yang telah diadakan:-

1. Pertandingan Perbarisan Perarakan Terbaik - Johan : Pusat Aktiviti Kanak-Kanak BBST (89%)
2. Pertandingan Sepanduk Terbaik - Johan : Taman Mawar 2 (88%)
3. Pertandingan Azan - Johan : Mohd Faizal, Taman Dahlia (91%)
4. Pertandingan Syarahan - Johan : Puteri Amirah, Taman Seroja
5. Pertandingan Mewarna - Johan : Puteri Azima

Persatuan Penduduk Taman Ixora mengucapkan tahniah kepada pihak penganjur yang telah mengadakan program seumpama ini untuk menghayati perjuangan Rasulullah S.A.W. Tema Himpunan Dirimu Kekasih Allah amat bertepatan kerana telah berjaya mengumpulkan penduduk di sekitar taman perumahan Bandar Baru Salak Tinggi.

Semoga program ini dapat dianjurkan lagi pada tahun hadapan dengan lebih banyak penyertaan daripada penduduk. PPTI turut merakamkan ucapan terima kasih kepada semua penduduk Taman Ixora yang telah mengambil bahagian. Semoga penyertaan kita ini mendapat rahmat dan keredhaan daripada Allah S.W.T dan memupuk semangat cintakan Rasulullah S.A.W di dalam diri setiap penduduk Taman Ixora.

Sila klik di sini untuk melihat gambar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan